Monday, November 10, 2008

Daftar Sekolah

Pagi sabtu lepas aku gi anta n daftar anak aku (ichiro) kat sekolah baru dia... maklumlah tahun depan dah darjah 1... aku anta kt sekolah dekat ngan umah aku ja... senang nk anta n g ambik...
then... adala cikgu suh buat ujian apa benda tah yg anak aku kena ambik... mak bapak kena dengar taklimat... boring jugak taklimat tu...

ichiro mintak 20 inggit sehari kalau dia nak aku suh dia pergi skolah hari2...

ichiro cuba meniru jawapan rakannya yang ternyata salah itu...


Lepas ni senang lah sikit aku... dua2 orang anak aku Hitomi ngan Ichiro dah masuk skolah rendah... selamat la sikit duit aku bulan2 bayar yuran bulanan tadika yg mahal tu... cuma yg letihnya sorang skolah pagi...sorang skolah petang...

hitomi cuba mencekek leher ichiro selepas ichiro cuba meminta duit skolah 20 inggit sehari...
sebab dulu hitomi hanya dapat 20 sen saja sehari...

p/s : masa mak bapak nak balik tu aku lepak depan pintu gate sambil edar flyers... manalah tahu rezeki aku nanti klu ada org call...

No comments: